expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

11 September, 2014

PADAH CURI KERETA; DIIKAT DALAM KEADAAN BOGEL DI TEPI JALAN


Apakah balasan paling setimpal untuk kesalahan mencuri kereta? Bagi seorang lelaki ia menjadi satu pengalaman yang cukup memalukan. 

Dalam kejadian itu, dia cuba untuk mencuri tiga kenderaan di Karagullen, berhampiran Perth, Australia, dengan menggunakan hanya kecerdasan dan beliau kayu besar.

Taktiknya itu benar-benar mendapat pengajaran setimpal apabila pemandu yang terkejut dengan serangannya yang keluar dari dalam semak berjaya memberhentikan traknya ke sebelah.

Seorang wanita berhenti untuk membantu tetapi tidak lama selepas itu dia juga diserang oleh pencuri kereta yang gila itu.

Saksi berkenaan, Phil Ferraro berkata: "Dia cuba untuk mengheret gadis itu keluar dari kereta dan mencuri kereta itu sambil merobek pakaian dan menarik rambutnya."

Mujurlah Ferraro, dengan bantuan daripada pemandu trak tersebut berjaya menumbuk lelaki itu dan menjauhkannya daripada wanita itu.

Pada ketika ini, suspek sendiri telah  menanggalkan semua pakaiannya dan cuba berlari pantas dari situ.

Namun, dia tmampu berlari dengan laju dan saksi yang mengejarnya berjaya menangkap dan mengikat lelaki itu. i.

Lelaki berkenaan didakwa atas tuduhan membahayakan nyawa, kesihatan atau keselamatan seseorang dan akan menghadapi perbicaraan mahkamah akhir bulan ini.

No comments:

Post a Comment