expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

02 October, 2014

JAMBATAN GANTUNG KACA PALING MENAKUTKAN!



Adakah anda takut pada ketinggian? Pernahkah anda memanjat tempat tinggi dan melihat terus ke bawah tanpa ada halangan?

Kalau anda gemarkan cabaran seperti ini, mungkin anda harus cuba berjalan di atas sebuah titi gantung kaca di China.

Jurutera berpengalaman Cina kini telah menghasilkan sebuah jambatan gantung kaca yang tergantung 180 meter dari atas tanah di daerah Pingjiang, di wilayah Hunan, selatan China.

Struktur ini terbentang 300 meter di antara 2 puncak berbatu tetapi berbeza dari jambatan tebing di Baoding, wilayah Hebei sebelum ini kerana ia benar-benar bergerak apabila angin bertiup.

"Saya ok ketika mula melaluinya tetapi setelah berjalan satu pertiga daripada jambatan ini, lutut saya jadi lemah," kata Yun Ku, 23, yang melintasi titi gantung kaca ini.

"Saya terpaksa pusing semula apabila ia mula bergerak dan memerlukan banyak dorongan daripada teman lelaki saya. Saya fikir saya akan cair di tempat kejadian. Kaki saya tidak akan bekerja," tambahnya lagi

Jika sesiapa menjadi lumpuh akibat ketakutan maka kakitangan yang dilatih khas akan pergi bersama-sama untuk menggalakkan para pejalan untuk menamatkan perjalanan.

BAGI YANG TAKUTKAN KETINGGIAN JAMBATAN INI AKAN MENYEBABKAN LEMAH LUTUT
PENGALAMAN BERADA DIA ATAS JAMBATAN INI BENAR-BENAR MENAKUTKAN

No comments:

Post a Comment