expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

21 July, 2014

NAJIS TERPANJANG DI DUNIA JADI LELONGAN


Bolehkah anda bayangkan saiz najis yang terpanjang di dunia? Mungkin kedengaran meloyakan dan memualkan untuk dibaca namun najis terpanjang di dunia ini bersaiz satu meter panjang dan mempunyai warna pucat coklat kekuningan. Uwekkkk!

Kini najis terpanjang di dunia daripada dinosaur yang tidak dikenali telah adalam perkiraan untuk lelongan di Los Angeles pada 22 Julai dan ia dijangka mencecah antara $ 8,000- $ 10,000 (RM 25,407.92 - RM 31,759.90).

Najis yang ditemui di daerah Lewis, Washington itu menjadi fosil yang mengimbau kembali ke zaman Oligosen dan Miosen yang lebih kurang 5.3 hingga 33.9 juta tahun dahulu.

"Ini merupakan spesimen yang benar-benar menakjubkan yang mungkin menjadi contoh yang paling lama najis dinosaur fosil yang pernah ditawarkan untuk lelongan," Josh Chait, jurucakap yang berpangkalan di Beverly Hills Galeri IM Chait dipetik sebagai berkata dalam satu laporan media.

Ia mempunyai warna coklat kekuningan yang sekata dan tekstur yang jelas di sepanjang permukaannya.

"Pemilik najis ini tidak diketahui, tetapi walau bagaimanapun, spesimen ini sangat menarik dengan saiz seumpama ini yang pernah wujud," kata Josh lagi.
NAJIS INI MEMPUNYAI UKURAN SAMA PANJANG DENGAN 10 BAR COKLAT MARS
NAJIS ALTERNATIF YANG JUGA BOLEH DIMILIKI PEMINAT FOSIL

No comments:

Post a Comment